Slangegudinne kom til tro

Vitnesbyrdet til denne unge kvinnen gjør inntrykk.  Fra selv å være en tilbedt slangegudinne følger hun nå Jesus.

 

Jeg heter Bhagavatula, bor i India og er 27 år. Familien min er hinduer og vi tilba guder og praktiserte magi. Helt fra jeg var liten var slangene min favoritt gud. Jeg pleide å mate slangene med melk.

Da jeg var 12 år ble jeg bitt av en slange. Jeg fikk medisinsk behandling, men etter tre dager forandret hudfargen seg. Jeg begynte å oppføre meg som en slange og satte meg nær slange hullene i bakken.

Det var slike slangehull Bhagavatula satt og voktet.

 

Faren min sa da at jeg var en slange gudinne. Folk kom langveis fra for å ofre penger og frukt og blomster til meg. Nyheten spredte seg over hele distriktet, og jeg ble en kjent slange gudinne. I tillegg tjente foreldrene mine mye penger på det.

I juni 2018 kom det noen evangelister til landsbyen vår. De begynte å snakke om Jesus Kristus og hadde med seg Introkurset Det Nye Liv. Da jeg leste det begynte jeg å forstå at det finnes en virkelig Gud og at Han er evig. Noe rørte hjertet mitt og jeg ble fylt av glede.

Jeg knelte den 16. august i 2018 og gav livet mitt til Jesus. Da begynte jeg også å lese Bibelen for å bli kjent med min himmelske far.

Slangetilbedelse har en prominent plass i den gamle indiske kulturen, og det å drepe en slange ble ofte sett på som synd.

 

Jeg kastet alle slange idolene og ødela slange hullene våre. Etter at jeg gjorde det bandt foreldrene mine meg til et tre og pisket meg, og andre fornærmet meg.
De trodde jeg var blitt gal, og var redd for slangegudenes hevn.

Men jeg mistet ikke troen på Jesus, og i desember ble jeg døpt. Jeg forandret også navnet mitt til Maria. Nå bruker den Hellige Ånd meg til å bringe andre til den virkelige Gud! Be gjerne for foreldrene mine, at de også skal bli kjent med den sanne Gud.

Kilde: Troens Bevis bladet for Juli 2019

Du kan være med og spre evangeliet gjennom våre evangelister i India og Sørøst-Asia. 

 

 



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter