Da faren ba om tilgivelse, begynte sønnen å gråte

Ah Khi i Kina hadde drukket familien sin til grunne. Nå hadde han ikke mer å leve for, men han klarte ikke å forandre livet sitt. Les den sterke historien om hva som skjedde da han møtte en av Troens Bevis sine evangelister.


Mitt navn er Ah Khi. Jeg har drukket i mange år. På grunn av denne uvanen ble min kone og jeg skilt. Sønnen min ble også påvirket av livet mitt, og ble en fylliker, lik meg. Jeg prøvde å slutte å drikke, men jeg klarte det ikke. Familien og ekteskapet mitt var ødelagt. Jeg følte meg elendig og tom.

Drikkingen tok sakte livet av meg, men ingen kunne hjelpe meg.

Så en dag kom en fremmed evangelist på besøk. Han leste dette bibelverset fra Galaterne 5:1 for meg: «Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke igjen tvinges under trelldommens åk.”
Da evangelisten leste dette verset for meg, ble hjertet mitt dypt rørt. Jeg spurte evangelisten om han kunne hjelpe med å forandre meg og sette meg fri fra denne trelldommen.

Han forklarte at han ikke hadde kraft til å forandre meg, men at Jesus Kristus kunne sette meg fri hvis jeg trodde, og tok imot han som min frelser.

Jeg svarte han med en gang og sa: «Ja, jeg tror på Jesus Kristus og jeg vil ta imot ham som min frelser.»

Jeg ønsket så sterkt å bli satt fri fra alkoholens makt.

Evangelisten delte budskapet om Jesus med meg i omtrent 15 minutter; så la han hendene på meg og ba for meg. Midt i bønnen hans begynte kroppen min å riste, og det var akkurat som om noe forsvant ut av meg. Så kom det en stor fred som fylte meg, og det føltes som om jeg var en annen person.

Jeg dro deretter til min kone og ba henne om å tilgi meg. Hun kjente meg nesten ikke igjen. Hun ble så overrasket over å se hvor forandret jeg var! Hun tilga meg, og vi ble gjenforent i ekteskapet.

«Først ble han sint. Men da han så at jeg virkelig var en annen person, ble han helt stille.»

Jeg begynte å dele det samme budskapet med sønnen min, som hadde blitt en alkoholiker på grunn av meg. Jeg ba om hans tilgivelse fordi jeg hadde sviktet og vært en veldig dårlig far for ham, og en dårlig mann for min kone, hans mor. Først ble han sint. Men da han så at jeg virkelig var en annen person, ble han helt stille.

Jeg delte budskapet fra Bibelen basert på det jeg selv hadde hørt fra Galaterne 5:1. Midt i det jeg delte, begynte sønnen min å gråte høyt.

Etter en tid tok han også imot troen på Jesus. Så nå har vi begge, både far og sønn, sluttet å drikke!

Jeg er veldig takknemlig overfor Gud og hans kraft som har forandret livene våre. Vår ødelagte familie har blitt gjenopprettet til en fredelig og velsignet familie.

På grunn av vår families vitnesbyrd har seks familier tatt imot troen på Jesus, og to ødelagte ekteskap er blitt gjenforent gjennom hans kjærlighet og kraft.

For en fantastisk Gud vi har! Hans kraft kan virkelig forandre oss. Familien min og jeg vil fortsette å dele Guds kjærlighet og hans godhet med menneskene rundt oss. Mitt hjertes ønske er at hvert eneste menneske i landsbyen vår skal bli frelst.

 

*illustrasjonsfoto

Kilde: Troens Bevis bladet, Februar 2022.

Bli inspirert av trosstyrkende historier og nytt fra misjonsfeltene.
Få Troens Bevis bladet gratis i postkassen.

Her kan du støtte Troens Bevis sitt misjonsarbeid med en gave



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter