Takkebrev fra palestiner i Gaza

Etter å ha oppdaget TV-sendingene fra Troens Bevis, begynte Ibrahimen intens studie av Bibelen for å finne ut hvem som var den sanne Gud. Nå er han ikke i tvil.

”Jeg er deres bror Ibrahim fra Palestina, landet der Jesus var født. Jeg kommer fra Gaza, og jeg sender dere hilsninger fulle av kjærlighet til vår Herre Jesus. Jeg vil gjerne takke dere for alt det arbeid dere legger ned i å vise mennesker i denne verden veien til frelse gjennom satellitt og Internettsider, slik at mennesker som meg får lære sannheten å kjenne. Nå har jeg gått fra mørket til lyset.

Det store spørsmålet
Jeg er oppvokst i en fanatisk familie. Jeg ble kjent med Kristus etter det som jeg lærte gjennom Miracle Channel. Jeg lette etter svaret på det som var det aller viktigste spørsmålet for meg, ”Hvem er den sanne Gud? ”
Gud brukte troende, slik som dere, som kunne veilede meg over Internett og vise meg hva Bibelen lærer. Takk til Gud for uten Han ville jeg ha fortsatt i mitt åndelige mørke. Å bli kjent med Jesus og hans lære har vært en vidunderlig opplevelse sammenlignet med den harde herren som jeg tjente før. Som Jesus sa, ”dere skal kjenne dem på deres frukter”.

Jeg skriver dette for å bekjenne at jeg tror og har tatt imot Jesus som min Herre og frelser. Ingen muslimer eller familiemedlemmer vet om min nye tro på grunn av den tragiske situasjonen i Gaza og fordi vi ikke har frihet til å velge vår tro.

Tøffe konsekvenser
Jeg vil også forteller dere at mitt mål er at barna mine også skal lære å kjenne den sanne veien slik at de kan bli Guds barn. Men problemet mitt er at etter at jeg ba barna mine om å ikke gå i moskeen,  er all hjelp til oss i form av mat og penger stoppet for å legge press på meg. Livet mitt er blitt så vanskelig etter at de stoppet nødhjelpen for barna og meg selv. Jeg er veldig bekymret for at de vil oppdage min nye tro fordi den fanatiske atmosfæren i dette landet har økt betraktelig etter at Hamas vant det siste valget. Dersom de oppdager den nye troen min, er jeg redd for at enten familien min eller fanatiske muslimske grupper kommer til å drepe meg. Nå håper jeg dere vil be for meg for jeg har det veldig tøft.»

Miracle Channel hørte fra 51 240 seere i Midtøsten i 2012, inkludert 5835 fra Gaza.
Hver dag hører vi fra flere hundre arabiske TV-seere som gjerne vil vite mere om evangeliet. Troens Bevis setter veldig pris på om du vil være med å støtte dette arbeidet med en gave. Klikk her for å gi en enkeltgave, eller bli fast støttepartner ved å fylle ut skjema nedenfor.

{chronoforms}blipartner{/chronoforms}



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter