Muslimsk TV-seer fikk besøk av Jesus

Hussam satt og så på TV dagen før påske da et mektig nærvær fylte rommet hans. I et øyeblikk visste han hvem som var kommet på besøk. 

En av dem som har svart mange telefoner fra våre TV-seere er Hussam*. Det er ingen ting han liker bedre enn å samtale og å be med Miracle Channels TV-seere som kontakter oppfølgingskontoret vårt. Det er fordi han også ringte oss en gang etter at han hadde fått et helt spesielt besøk. Her er historien slik han forteller den:

«Jeg heter Hussam og jeg kommer fra palestinsk bakgrunn. Jeg ble oppdratt til å være en muslim og jeg fulgte islam nøye. Jeg trodde virkelig med hele mitt hjerte. Jeg hadde overgitt alt til islam. Jeg trodde det var sant og det var Guds vei og at Muhammed var den siste profet.

Jeg prøvde å være en trofast muslim med hele mitt hjerte og jeg var dypt overbevist om at dette var den rette veien. Det var noen få ganger at folk prøvde å fortelle meg om Jesus, men jeg nektet å høre på dem og sa at jeg var en muslim og at jeg ikke trodde på Bibelen.

Jeg pleide å bli veldig oppskaket når jeg hørte ordene «Guds sønn» fordi jeg visste at i Koranen så står det at Gud ikke har noen sønner, så jeg tok veldig anstøt hver gang jeg hørte det.

Kvelden før påske så jeg på et TV-program der programverten snakket om Jesus og påskehistorien og oppstandelsen. Jeg kan ikke huske nøyaktig hva han sa, men mens han snakket, kom Guds nærvær veldig sterkt over meg og jeg følte det som om Jesus stod rett ved siden av sengen min. Han var virkelig der, og jeg bare visste at det var han. Jeg gjenkjente han som Guds sønn. Det fantes ikke tvil, jeg bare visste at dette var Guds sønn.

Det ble en veldig sterk opplevelse. Folk hadde prøvd å fortelle meg om Jesus før, men det hadde aldri rørt meg. Men akkurat denne kvelden da jeg satt og så på TV visste jeg bare at Jesus var veien, sannheten og livet, og nå følger jeg Jesus.

Jeg sier ikke at jeg var en muslim og ble en kristen. Jeg var død og nå er jeg levende. Det var det som skjedde med meg, helt bokstavelig.

Da Jesus kom inn i mitt liv opplevde jeg at alt jeg hadde søkt etter som muslim, men ikke funnet, fant jeg i Jesus. Han slukket tørstet i min sjel, bokstavelig talt.

Nå har jeg vært med Miracle Channel i en tid og hjelper til med oppfølgingsarbeidet. En av mine største gleder er å lese brev fra seere og å svare på spørsmål som de kan ha. De har ofte hatt en åndelig opplevelse, som en drøm eller en visjon, eller et besøk av Den Hellig Ånd, lignende det som skjedd med meg. De ble overbevist da de så på TV-programmene. Jeg er ikke i tvil om at TV, Internet og de sosiale mediene er en av de mest effektive måtene å nå den arabiske verden med evangeliet!

Bli en støttepartner ELLER Gi en enkeltgave

GI MED MOBILEN: SEND EN SMS MED TRO (BELØP) TIL 2377.



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter