Familiemøtene: Jesus til barna

Det store familiemøtet siste lørdagen under Sommerstevnet ble en verdig avslutning på et Stevne som har satt familien i fokus hele uken. Under barne- og familiemøtene har både barn og voksne fått høre perler fra Guds ord.

Flere hundre familier var til stede under det årlige familiemøtet siste lørdagen under Sommerstevnet. Her var det små og eldre barn, foreldre, besteforeldre, venner og alle som ellers hadde lyst til å få med seg det som uten tvil er et av Stevnets høydepunkt.

Her var det sang, drama og bibelsk forkynnelse som trekker ut skattene fra evangeliet og gjør dem forståelige for både barn og voksne.

Etter frisk lovsang fra hele familien til Emmeline og Sunniva, tok Jarle Waldemar utgangspunkt i kraften i Guds ord gjennom fortellingen der Jesus blir fristet av djevelen etter å ha fastet i 40 dager.

– Og den onde kan også skyte piler mot våre hjerter. Kanskje du får tanker der du husker noe leit andre har sagt til deg. Kanskje du ikke synes at du er god nok eller flott nok. Da vet vi at i Guds ord står det at Gud har skapt deg akkurat slik Han vil ha deg. Da kan du bruke Guds ord til å stoppe disse pilene som skytes mot hjertet ditt, forklarte Jarle Waldemar, som også var leirprest på JuniorPlaneten (9-10 år) i løpet av uken.

Dette poenget blir illustrert på scenen der han står med pil og bue og sikter på et hjerte som holdes oppe av to hjelpere. Med både underholdningsverdi og pedagogisk fremlegging understreker alle innslagene i møtet denne morgenen den enkle sannheten om kraften i Guds ord.

Når møtet går mot avslutning inviteres alle familiemedlemmer til å ta hverandre i hånden under en felles bønn om velsignelse og beskyttelse. Tatt i betraktning presset og utfordringene de fleste familier møter i hverdagen, var nok dette en spesiell fin og betydningsfull opplevelse for mange.

Jarle Waldemar kan fortelle at familiemøtet var hans 14. møte under Stevneuken i Sarons Dal!

I tillegg til å ha morgensamlingen på JuniorPlaneten har han også hatt ansvaret for barnemøtene under kveldsmøtet hver dag.

– Bare på JuniorPlaneten har vi hatt 200 barn. Da jeg vet at mange ikke feirer påske lenger fordi de reiser på ferie, har jeg gått gjennom påskeevangeliet dag for dag for å gi dem en innføring i det grunnleggende i evangeliet, forklarer han.

Og så har vi hatt forbønnsstund hver dag der flere av barna rekker opp hånden og har ting de vil ha bønn for. Det er også en veldig fin opplevelse, legger han til.

I tillegg har også Jarle deltatt på Lyngdal BibelCamp med samlinger for barn og voksne.

– Hvor henter du all energien til alle disse møtene ifra?
– I tillegg til at jeg tror at Gud gir meg kraft og styrke, så er det nok en kombinasjon også av å spise sunt og få nok søvn, understreker han.

Jarle er også takknemlig over all den positive tilbakemeldingen han får fra foreldre under Sommerstevnet som tydelig verdsetter arbeidet han gjør.

– Jeg er ikke i tvil om at Sarons Dal er uten tvil det beste Stevnet i Norge nå. Det er virkelig flott å få være her.

Se video fra familiemøtet:



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter