“Gud trenger ikke geiter eller høner!”

Den beste reklamen for Troens Bevis sitt Brevkurs, er elever som har tatt kurset og blir så begeistret at de gir det videre til venner. Her forteller Anduradha, Mayur og Zahira hva som skjedde da de fikk kurset.

Anuradha fra India var akkurat ferdig med videregående og hun var begynt å lete etter en jobb. Men livet tok en ny vending da noen venner gav henne Brevkurset “Det Nye Liv”.

“Jeg var akkurat blitt ferdig med videregående og jeg lurte veldig på hva jeg skulle gjøre videre. Mine foreldre og brødre sa at jeg burde se etter en jobb. Jeg begynte å lete etter arbeid uten å lykkes. Da var det at en venn av meg gav meg Brevkurset og jeg skjønte at Jesus er Gud, og at han trenger ikke høner eller geiter i offergaver for å svare på våre bønner. Jesus vil bare at vi tror. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle be, men vennene mine gav meg gode råd. De sa at akkurat som vi prater med foreldrene våre kan vi også snakke med Jesus. Jeg ba, og innen en uke fikk jeg jobb i et firma som resepsjonist. Det priser jeg Gud for!”

Gud som skaper
Mayur Prakash Modak var en hindu gutt som fikk Brevkurset fra en venn. Nå tror han på Gud som skaper. “Jeg fikk Brevkurset ”Det Nye Liv” fra min venn. Jeg er en hindu gutt. Jeg visste ingenting om den kristne religionen. Jeg begynte å svare på spørsmålene i kurset. Der lærte jeg at Gud skapte himmelen og jorden. Han skapte mann og kvinne, fuglene, dyrene og plantene. Men mennesket syndet og snudde seg mot Gud. For å komme i kontakt med Gud igjen så hjelper Guds ord. Jesus kom til denne verden for å frelse syndere. Jesus er Guds sønn og jeg tror på han. Nå opplever jeg fred og jeg er tilfreds. Og jeg forteller andre om Jesus og Guds godhet!» 

Den sanne Gud Zahira
Sultana jobbet for et mobil firma i India. Som muslim var hun skeptisk da en arbeidskollega fortalte henne om Brevkurset “Det Nye Liv”. Men en dag tok nysgjerrigheten hennes overhånd. “Jeg jobber for et mobilfirma i Tenali, og en dag kom en av de andre ansatte og fortalte om et kurs som het “Det Nye Liv”. Praveen fortalte at selv om han var en hindu likte han veldig godt måten kurset forklarte om den virkelige Gud. Jeg sa til han at det var Allah. Han sa at det var Jesus som var frelseren, men jeg svarte og sa at han var bare en profet. Han utfordret meg til å lese kurset, men jeg var ikke interessert. Så en dag da jeg kom inn på kontoret hans så jeg at kurset lå på pulten hans og jeg begynte å lese det. Da følte jeg noe som jeg aldri hadde kjent før. Jeg spurte om jeg kunne få låne kurset, men han gav meg et nytt sett. Jeg kunne ikke ta kurset med meg hjem, men jeg begynte å lese det og å fylle ut svarene. Etter at jeg ble ferdig med kurset gav Praveen meg flere bøker om Jesus. Når jeg leser dem forstår jeg at nå kjenner jeg den virkelige Gud. Det er virkelig sant at Jesus er den sanne Gud, og jeg er takknemlig for alle som jobber med brevkurset.

Brevkurset er en av de fire hovedgreinene til Troens Bevis Verdens Evangelisering med hovedkontor i Kvinesdal. Troens Bevis har ni oppfølgingskontor for Brevkurset ”Det Nye Liv” fordelt på syv land i Europa, Afrika og Asia. I 2010 hadde kurset 214.637 aktive elever.



 

Gi en gave til misjonsarbeidet!

Se siste nyheter